Wednesday, March 5, 2014

PERLE DE LA SIMULARE, BAC 2014






     Profesorii n-au ştiut dacă să râdă sau să înceapă să plângă, atunci când au văzut lucrările liceenilor din clasele a - XI - a şi a - XII - a, care au susţinut simularea la limba română. Se pare că, elevii, se întrec în a spune perle de la an la an . . .
     Elevii care au susţinut această simulare, nu au lăsat glumele de o parte făcând, astfel, loc concentrării şi au dat sinonime care NU aveau legătură cu acel cuvânt. Spre exemplu: " mister =  bucătar; mister = maciomen; sfioasă = fioroasă ".
     Pentru mulţi liceeni, Dl. Goe a rămas DOAR un personaj neînţeles, fiind asemănat cu " şmecheraşii de Dorobanţi ". Nici subiectul despre Facebook nu a putut fi abordat la nivelul baremurilor de corectare.
     " Mie mi-a plăcut dl. Goe pentru că era beton, frate, toate feme
ile alea din jurul lui stăteau drepţi când deschidea el gura. Nu ca mama să mă certe mereu. ", a reuşit să scrie unul dintre elevii participanţi la simulare despre personajul creat de Ion Luca Caragiale. Un alt elec a ţinu " morţiş " să scrie cum în percepe el pe tânărul răsfăţat: " un copil fitzos cum sunt şmecheraşii de Dorobanţi."
     În cadrul acestei testări, liceeni nu s-au descurcat bine nici la capitolul reţelelor de socializare... " Eu am primit nota 4 la limba română, pentru că profesoara mi-a pus o întrebare din lecţia pe care o predă şi n-am ştiut să răspund, pentru că nu fusesem atent. Eram pe Facebook, mă distram cu prietena mea. Dar mai bine o notă proastă, decât să-mi pierd iubita. Prin urmare Facebook-ul are un rol pozitiv, dar şi unul negativ." Un alt elev a scris: " De pe reţelele de socializare am aflat metode noi de copiat. Dar se pare să şi profu' are cont de Facebook, că s-a prins şi mi-a dat 2. Eu le-aş interzice profesorilor să-şi facă cont de Facebook." Alt elev a explicat ce a avut el de îndurat: " Am zis odată la şcoală că sunt bolnav şi am stat acasă o săptămână, dar am plecat în vacanţă şi am pus poze pe Facebook. Au aflat profesorii pentru că nu şi-au ţinut gura colegii mei invidioşi şi a ieşit mare scandal. "
     Nici Liviu Rebreanu nu a reuşit să capteze atenţia şi interesul liceenilor, din moment ce aceştia au explicat că: " Ion se iubea cu Florica noaptea pentru că ziua era prea cald. " sau că " Ana era o femeie plictisitoare, nu ştia să-l atragă pe Ion şi se lua mereu de el. Dar şi el era prea obsedat să lucreze pământul, pentru că era un ţăran în adevăratul sens al cuvântului şi în plus avea şi amanta. " Unul dintre elevi a identificat şi motivul acţiunilor dramatice din romanul Ion: " Dacă avea şi ei un club în sat, un restaurant, ceva, să se mai distreze poate că nu se mai certau aşa des şi Ion nu îi mai făcea felul. "
     " Eu cred că personajele nu erau atât de proaste, dar autorul a vrut să ne distreze pe noi când îi citim lucrarea. ", a scris un elev despre eroii din piesa " O scrisoare pierdută ".